Contact Contact +315 – 33 02 11info@rivacare.nl Bedrijfsnummer KvK nr. 09117545BTW nr. NL001867740B28 Adres ’t Goor 37, 7071 PC Ulft We horen graag van u! Heeft u nog vragen of wilt u een afspraak maken? Dit kan door het onderstaand formulier in te vullen of door telefonisch contact met ons op te nemen. U krijgt van ons dan zo spoedig mogelijk een antwoord. Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.Naam *VoornaamAchternaamE-mailadres *Telefoonnummer *Uw bericht *Ik geef toestemming om de gegevens die ik hierboven heb ingevuld, op te slaan en te gebruiken om contact met mij op te nemen.Wij gaan altijd zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Meer daarover kunt u vinden in onze privacy policy Verzenden Veelgestelde vragen! Algemeen Hoe kan ik jullie bereiken? U kunt ons op verschillende manieren bereiken. We zijn bereikbaar per telefoon op +315- 330 211 of per mail op info@rivacare.nl.afspraak maken? Wat zijn de openingstijden? Maandag: Op afspraakDinsdag: 10.00 – 16.00 uurWoensdag: Op afspraakDonderdag: 10.00 – 16.00 uurVrijdag: Op afspraakZaterdag: Op afspraakZondag: Geslotenafspraak maken? Waar kan ik een vraag / klacht indienen? Wanneer u een vraag en/of opmerking heeft over onze producten of service, dan horen wij het graag! Schroom in beide gevallen niet om contact met ons op te nemen. Scootmobiel Heb ik voor een scootmobiel een rijbewijs nodig? Nee, om op een scootmobiel te rijden heeft u geen rijbewijs nodig. Echter raden wij het wel aan om een proefrit te nemen, dit kan bij ons op het terrein. Welke scootmobiel het meest geschikt voor mij? Dit is erg lastig te zeggen, dit hangt namelijk van meerdere punten af. Is de scootmobiel voor binnens- of buitenshuis, wilt u korte of verre afstanden afleggen, wilt u de scootmobiel gemakkelijk kunnen vervoeren in de auto?Hier kunnen wij het beste samen naar kijken, dit kan d.m.v. het maken van een afspraak. Zo kunnen we aan de hand van proefritten kijken wat het beste bij uw wensen past. Waar kan ik mijn scootmobiel verzekeren? Als deelnemer van het verkeer bent u verplicht om uw voertuig (dus ook een scootmobiel) te verzekeren. WA is verplicht, maar u kunt ook zelf kiezen voor All Risk. Bij All Risk wordt er een verzekeringsplaatje achterop de scootmobiel bevestigd. Dit kunnen wij voor u regelen. Bel met +315- 330 211 en we helpen u graag verder! Hoe kan het dat mijn scootmobiel te langzaam rijdt? Controleer de volgende stappen:1. Staat de snelheidsregelaar op het dashboard goed ingesteld?2. Zijn de accu’s goed opgeladen?3. Staat de high/low schakelaar op het dashboard op high? Hoeveel km kan ik rijden met mijn scootmobiel? U kunt de actieradius van uw scootmobiel vinden in de handleiding. Maar dit hangt allemaal af van de buiten temperatuur, het gewicht van de bestuurder, de ondergrond en de conditie en grootte van de accu. Hoe laad ik mijn scootmobiel op? Bij de scootmobiel wordt een acculader waarmee u de scootmobiel kunt opladen meegeleverd. Wanneer de accu vol is stopt deze automatisch met laden. Het volladen van een lege accu duurt ca. 10 uur, daarom raden wij het aan om dit ’s nachts te doen. Daarnaast dient u de laadcyclus niet te onderbreken. Hoe onderhoud ik mijn scootmobiel? Goed onderhoud verlengt de levensduur van uw scootmobiel. Laat uw scootmobiel daarom regelmatig nakijken, zo zorgt u ervoor dat uw scootmobiel veilig en comfortabel blijft. Daarnaast is het schoon houden van uw scootmobiel erg belangrijk. En wanneer uw scootmobiel buiten staat, dek deze dan af bij regen. Gebruik altijd de acculader die erbij wordt geleverd en volg de aangegeven laadprocedure. Mijn scootmobiel doet het niet, wat nu? Controleer eerst de onderstaande punten, werkt dit niet neem dan contact met ons op. 1. Controleer eerst of de laadstekker nog in de scootmobiel zit. Als deze er nog in zit dan staat de scootmobiel uitgeschakeld en kan hij hierdoor niet rijden. Verwijder daarom de laadstekker en maak opnieuw contact. 2. Controleer of de scootmobiel niet toevallig in de vrijloop stand staat. De vrijloop zorgt ervoor dat u de scootmobiel wel kunt verplaatsen (d.m.v. duwen), maar de motor doet het niet. Zet de scootmobiel dan uit de vrijloop stand. 3. Heeft u de scootmobiel toevallig aan laten staan zonder te rijden? Dan zal het contact na een aantal minuten automatisch uitgeschakeld worden. Door de sleutel of de schakelaar in de UIT-AAN-positie te zetten zal de scootmobiel weer kunnen rijden. 4. Kan het zijn dat de accu’s leeg zijn? Dit kunt u controleren op de display. Laad dan de accu’s op volgens de voorgeschreven procedure. Bestellen Hoe kan ik een artikel zoeken? U kunt gebruik maken van de zoekfunctie in de webshop (deze bevind zich in de linker zijbalk) Hoe kan ik een bestelling plaatsen? Simpelweg kunt u bij een gekozen artikel klikken op de knop ”In de winkelwagen”, ook kunt u hier het gewenste aantal artikelen invullen. De prijzen die getoond worden zijn incl. BTW.Bij sommige artikelen heeft u keuze uit verschillende opties, de prijs wordt automatisch aangepast aan de hand hiervan. Waarom zou ik een account aanmaken? Binnen uw account kunt u uw gegevens bekijken en evt. ook wijzigen. Ook kunt u hier een overzicht vinden met uw vorige bestellingen. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? Zodra u een bestelling wilt annuleren, verzoeken wij u z.s.m. contact met ons op te nemen. Is uw bestelling al verzonden? Dan kan deze niet meer worden geannuleerd. Wel kunt u deze conform onze voorwaarden na ontvangst weer retour zenden. Wat zijn de betaalmethoden? IDEAL:Met IDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van IDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.Directe bankoverschrijving:Maak uw betaling over op onze bankrekening. Gebruik uw ordernummer als betalingsreferentie. Uw bestelling wordt verzonden als wij uw betaling ontvangen hebben. Fiets Moet ik de fiets verzekeren? Dit is niet verplicht, echter is het wel raadzaam om uw fiets te verzekeren tegen diefstal en evt. een cascoverzekering tegen schade aan uw fiets. Wat van fiets is het meest geschikt voor mij? Dit ligt in principe aan de situatie. Ieder mens is uniek en zo heeft iedereen verschillende zaken waar rekening mee gehouden zou moeten worden.Driewielfietsen zijn geschikt voor mensen die moeite hebben met hun stabiliteit en evenwicht. Ook wanneer u moeite heeft met op- en afstappen is een driewielfiets een geschikte keuze.E-Bikes zijn ideaal voor mensen die graag grote afstanden af willen leggen en minder vermoeid willen raken. Een e-Bike maakt het fietsen een stuk gemakkelijker, omdat u met minder kracht hoeft te trappen.Rolstoelfietsen zijn ideaal voor mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel. Zo kunnen zij met behulp van een andere persoon ook in de rolstoel per fiets vervoerd worden.Echter fietst een aangepaste fiets vaak net anders anders dan een tweewieler. Wanneer je er voor kiest om een aangepaste fiets aan te schaffen, is het dan ook erg belangrijk om te oefenen. Wanneer dit niet lukt, kan de ergotherapeut u hier bij helpen. Wat is mijn binnenbeenlengte? Aan de hand van de binnenbeenlengte bepaal je de frame- en zithoogte van de fiets. Dus hoe meet je de binnenbeenlengte? Dit is de lengte van het kruis tot aan de grond (hierbij is het belangrijk dat je voeten op ca. 15 cm uit elkaar staan en zich plat op de grond bevinden.)